Politica de retur a produselor achizitionate din magazinul nostru online: optimclima.ro

Conform prevederilor art. 9 din Ordonanta urgenta 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.

In consecinta, in situatia in care nu sunteti pe deplin multumiti de performantele sau caracteristicile produsului achizitionat in regim online de pe site-ul www.optimclima.ro, il puteti returna in termen de 14 zile calendaristice, conform regulilor de retur:

  1.  Consumatorul are dreptul de a returna un produs in termen de 14 zile calendaristice fara a fi nevoit sa justifice aceasta decizie;
  2. Termenul de 14 zile prevazut  mai sus se calculeaza de la data la care clientul a intrat in posesia fizica a produsului;
  3. Inainte de expirarea perioadei de retragere, clientul trebuie sa ne informeze cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, clientul poate alege una dintre urmatoarele variante:

            a).de a folosi modelul de formular de retragere anexat, prin completarea si trimiterea acestuia prin posta la sediul nostru din Iasi, str. Strapungere Silvestru nr. 62, Bl. CL 11, Parter, sau pe cale electronica la adresa : contact@optimclima.ro. Formularul se poate descarca de Aici: Formular de retur.

    
        b). de a face orice alta declaratie
neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract, urmand sa
primeasca confirmarea de primire a formularului/declaratiei sale de retragere
din contract.

    Obligaţiile ce revin cumparatorului in cazul retragerii: 

  • dupa transmiterea formularului de retur conform prevederilor de la alin 1, de mai sus, clientul  va trimite  in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta ne-a comunicat  decizia sa de retragere din contract, produsul in ambalajul original, cu factura si bonul fiscal primite la data cumpararii.
  • clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. Dupa preluarea returului vom face o evaluare a starii produsului din toate punctele de vedere. Diminuarea valorii se va percepe pentru produsele returnate care prezintă modificări fizice, urme de folosire sau uzura excesivă, intervenții neautorizate sau alte aspecte, astfel încât obiectul nu mai poate fi adus la starea inițială decât printr-o serie de procese tehnice de fabricație suplimentare.

  In aceasta situatie, vom rambursa doar suma rezultata in urma evaluarii, pentru a compensa deprecierea suferita de produs.

Clientul suporta costurile  legate de returnarea produselor. Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3.

Obligaţiile care ne revin in cazul retragerii:

Dupa receptionarea produsului returnat vom rambursa toate sumele pe care le-am primit drept plata din partea clientului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care am fost informati de decizia de retragere din contract. Vom rambursa aceste sume folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care veti fi de acord cu o alta modalitate de plata.

Totodata, in functie de optiunea clientului, acesta are posibilitatea sa aleaga un alt produs in loc de rambursarea sumei platite pentru produsul returnat. In cazul inlocuirii produsului cu un altul de o valoare mai mare, clientul va plati diferenta, respectiv daca valoarea produsului returnat este mai mica, va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor.

Exceptări de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:

  • contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
  • furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
  • furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

 Nu suntem obligati sa rambursam costurile suplimentare în cazul în care clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de noi.

Pentru ale informatii legate de returul produselor aveti posibilitatea transmiterii unei solicitari pe adresa de e-mail: contact@optimclima.ro